STEAM

   2020-2021 m. m. 

Šiaulių Gegužių progimnazijos STEAM veiklų planas 2021 m.

PATYRIMINIO UGDYMO DIENA 2021-03-19

2021 m. kovo 19 d.  Gegužių  progimnazijoje vyko  kultūrinė – pažintinė diena „Gamtosauginio ir patyriminio ugdymo (STEAM) diena“. Ši diena  yra skirta 1-8 klasių mokinių ugdymo veiklai, kai pamokos vedamos kitaip.
Gamtosauginio ir patyriminio ugdymo (STEAM) diena  – tai galimybė mokiniams ir mokytojams išsilaisvinti iš rutinos spaudžiančių rėmų ir pakilimas iš rūpesčių raisto į neaprėpiamą, visomis spalvomis ir idėjomis mirgantį žmogaus minčių pasaulį.
Projektinės, patyriminės ir meninės veiklos įvairovė  pamokų  metu  moksleiviams padėjo  turimas teorines žinias pritaikyti praktiškai. Per patyriminę veiklą gimsta originalios idėjos, įžvalgos.  Mokiniai savo kūrybines idėjas galėjo įgyvendinti atlikdami  įvairių sričių veiklas.   O pasirinkimas  išties buvo didelis!

Informaciją ruošė R.Žemaičiūnienė ir R.Balčiūnienė

Veiklų vaizdo įrašas.

1-4 kl. - https://docs.google.com/document/d/1YZk9k6jNUKfYW5bqW_AxVRaWYJ9mHq8b/edit

5-8 kl. - https://docs.google.com/document/d/17ZYNkurnmtVWimAF2uGEba3FIKytf7d7/edit

 * * * * * 


Šiaulių Gegužių progimnazijos matematikos ir gamtamokslinio modulio „Gamtos akademija“ ketvirtokai ir 4c klasės mokiniai dalyvauja tarptautiniame eTwinning projekte ,,Water as a source of Life“. Tai aplinkosauginis projektas, kurio tema – vanduo, jo įtaka žmogaus ir fizinei aplinkai. Bendravimas ir keitimasis informacija bus vykdomas per vaizdo konferencijas, naudojant interaktyvias komunikacijos platformas ir „twinspace“. Tai yra projektinis mokymasis, kurio metu mokiniai bendradarbiaus atliekant vandens tyrimus. 2021 m. sausio 15 d. įvyko virtualus susitikimas su projekto šalies partnerės Graikijos mokinukais. Vaikai prisistatė, pasipasakojo apie save, savo pomėgius, klases, mokyklas. Užsimezgė graži draugystė.
Projekto koordinatorė Edita Montvilienė

* * * * *

3a kl. mokiniai (20), sausio 21- 22 d. atliko STEAM bandymą: "Ledas - vanduo". Eksperimento metu vaikai sužinojo, pamatė, kas nutinka vandeniui šąlant ir šylant. Ledu virtusiame vandenyje nebelieka oro ir nevyksta cheminės reakcijos, todėl augalų, daržovių, sėklų spalva nesikeičia. Kūrė ledo paveikslus.
Gaminimo eiga: pasivaikščiojo gamtoje ir prisirinko gamtinių medžiagų. Į pasirinktą formą dėjo augalų lapelius, šakeles, sėklas, uogas, tai, kas neterštų gamtos ištirpus ledui ir, kad būtų naudinga paukšteliams. Užpylė vandeniu, įmerkė virvelę pakabinimui ir visą kūrinį kuriam laikui transportavo  į šaldymo kamerą. Vėliau išvydo gražų vaizdą sustingusiame lede, išėmė jį iš formos, nešė į lauką, pakabino ant medžio šakos ar krūmo ir keletą dienų stebėjo, kas vyksta, grožėjosi nuostabiu ledo paveikslėliu.
3a kl. mokytoja Ingrida S.

* * * * *